Sanni Harju

Sanni Harju

asiantuntija
+358 40 675 3380
sanni.harju@innoman.fi

Sanni Harju, sosionomi (YAMK), kuntoutuksen ohjaaja (AMK), seksuaalineuvoja ja neuropsykiatrinen valmentaja.

Sanni on toiminut työmestarina lähes koko Tampereen Pohjola Sairaalan toiminnan ajan. Hänen työhistoriansa koostuu pääasiassa erilaisista sosiaalialan tehtävistä. Sanni on toiminut muun muassa ohjaajana lastensuojelun nuorisoikäisten kriisipäivystysosastolla ja tehnyt rikosseuraamustyötä.

Ennen työmestarina aloittamista hän toimi työvoimapalveluissa pääasiassa kuntouttavaan työtoimintaan liittyvissä tehtävissä. Työtä pelkäämätön Sanni on myös muun muassa teini-ikäisenä poiminut mansikoita, rahoittanut opintojaan nakkikioskin yömyyjänä sekä harjaannuttanut kielitaitoaan käynnistelemällä avaruusraketteja Pariisin Disneylandissa.

– Nykyisessä työssäni parasta on asiakastyö; ihmisten aito kohtaaminen ja heidän hyvinvointinsa eteen yhdessä työskentely. Vaikeissakin tilanteissa pyrin eteenpäin positiivisuuden kautta asiakkaan voimavarojen mukaan, täydellä sydämellä, Sanni kuvaa.

Hänen mukaansa työ on välillä haasteellista, mutta jokainen eteenpäin autettu asiakas motivoi tarttumaan seuraavaan haasteeseen. Sannin mukaan mahtavan työyhteisön tuki auttaa myös jaksamaan.

Sannin vapaa-aika kuluu pääasiassa perheen ja ystävien kanssa sekä erilaisissa liikunnallisissa harrastuksissa.

 – Rakastan matkustelua ja sen mahdollistamia elämyksiä niin uusien paikkojen näkemisen kuin ruokanautintojenkin suhteen. Luonnossa liikkuminen eri vuodenaikoina on minulle erityisen mieluisaa, ja samalla se on hyvä keino rentoutua.

Luistelutaidottoman Sannin löytää usein jääkiekkokaukalon läheisyydestä, sillä perheestä löytyy kaksi innokasta juniorikiekkoilijaa.

Liikunnan lisäksi myös musiikki tuo paljon iloa hänen elämäänsä. Vapaa-ajan viettoon hänellä kuuluukin mahdollisimman paljon erilaisilla musiikkikeikoilla käymistä ja luurit korvilla lenkkeilyä. Toisinaan Sanni viihtyy myös pianonsa äärellä soittamassa ja laulelemassa, tosin vain omaksi ilokseen.

Lue tämän henkilön tekstejä

Blogi 18.6.2018

Kiire tappaa hyvän asiakastyön

Juosten kustun työn lopputulos on valitettavan usein prosessinsa näköinen, myös asiakastyössä, eikä sillä saavutettu näennäinen voitto kanna järin pitkälle.

Lue lisää