Neste-konsernin palveluliiketoiminta kehittyy uusien ideoiden kautta. Täysin uudenlaisen idean kehittäminen on vaativaa: toisaalta täytyy vapautua vanhoista kaavoista, toisaalta taas tarvitaan työvälineitä ja uusia ajatusmalleja, joiden avulla kehittäminen helpottuu. Neste pyysi Innomanin apuun radikaalin innovaation arvioimiseen ja kehittämiseen. Prosessissa hyödynnettiin myös neurotieteen oppeja ihmisen käyttäytymisestä.
Saatat pitää myös näistä Innovaatiopalvelut-aiheen artikkeleista:
Kasvumallipolku – konkretiaa vai konsultin kaunopuhetta?
Kasvumallipolku – konkretiaa vai konsultin kaunopuhetta? Louhelle arvokas apu strategiatyöstä Louhi Net Oy:llä oli laajentamassa liiketoimintaansa uusille urille. Tuore liiketoiminta-alue piti määritellä tavalla, joka muodostaa menestyspohjan sekä mahdollisuuden reagoida jatkossa markkinoiden muutokseen ja tuotekehitykseen. Innoman käytti työkalupakistaan Liiketoiminnan Kiihdytyslaboratorio -metodia, joka on konkreettinen ja henkilökohtainen sparraus sekä asiakkaan mukaan muokkautuva palvelu. Organisaatioon jäi arvokasta oppia … Lue lisää
Strategiatyöllä Louhelle menestyvä liiketoiminta-alue
Louhi Net Oy:n toiminnan taustalla on innovatiivinen ote kehitystyöhön. Loppuvuodesta 2019 innovoinnin tuloksena Louhen liiketoiminta oli laajentumassa Googlen palveluiden asiakaskohtaisiin laajennuksiin. Uuden liiketoiminta-alueen muodostamiseksi tarvittiin strategiatason työtä. Yritysverkoston kautta kohdanneiden Louhen ja Innomanin yhteinen sävel löytyi nopealla tahdilla.
Johtajuus on luovaa kulttuurityötä
Tänä viikonloppuna lunta luodessani pohdin johtajuutta. Kolan varressa loin polkua, jota myöten naapureiden olisi mukavampi lähteä aamulenkilleen tai käydä postilaatikolla. Palvelin taloyhtiömme väkeä ja samalla sain hyvää hyötyliikuntaa aamutuimaan. Isäni vastasi ”jalanjälkiä”, kun häneltä kysyttiin, mitä teet työksesi. Se ehkä kuvasi enemmän hänen omalaatuistaan huumorintajuaan ja oman merkityksensä vähättelyä kuin johtajuutta. Johtajuuden jalanjäljet viitoittavat suuntaa … Lue lisää
Korona vie ja korona tuo – Liiketoimintamallit murroksessa
Liiketoimintamalliin liittyy kolme pääkäsitettä: arvolupaus, arvon tuotto ja arvon luonti. Korona ei ole muuttanut liiketoimintamallien innovoinnin kahta pääperiaatetta.