Blogi

Leena Koponen 6.11.2019

Lisää iloa, luovuutta ja toimeenpanokykyä työpaikalle

Kukapa ei haaveile luovemmasta kulttuurista työpaikalla? Helppo tapa herätellä ja lisätä kokeilukulttuuria on Lego Serious Play -työpaja…

Lue lisää
Venla Berg 21.10.2019

Söikö kasvu yrityksesi eväät?

Asiakas, tai potentiaalinen sellainen, soitti ja halusi keskustella. Mielen päällä oli monenlaisia asioita. Kertoili yrityksensä arjesta ja kehittämistarpeista. Yritys oli kasvanut jo useita vuosia. Aikaisemmin tehtiin…

Lue lisää
Sari Lehtoaro 25.9.2019

Kun aika on

Muistan lukeneeni vuosia sitten artikkelin, jossa näyttelijä kertoi uransa alkuvaiheessa saamastaan palautteesta. Kyseinen näyttelijä oli epäröinyt roolihahmonsa sisäistämisen kanssa, ilmaisu ei ollut kohdillaan…

Lue lisää
Pekka Berg 3.9.2019

Kaupallistammeko innovaatioita?

Rinteen hallituksen hallitusohjelmaan nojaavassa valtion talousarvioesityksessä 2020 on kohta: ”Tieteen taso, vaikuttavuus ja innovaatioiden kaupallistettavuus paranevat”. Mikä tässä lauseessa häiritsee innovaatioasiantuntijaa?

Lue lisää
Arto Ranta-Eskola 28.8.2019

Verkostoista uutta virtaa pk-yrityksiin

Hyvä ystäväni Prof. Heikki Kleemola työskenteli pitkään VTT:llä mm. Tuotteet ja tuotanto -tutkimusalueen johtajana. Kerran jutellessamme hän kertoi asiakkaasta…

Lue lisää
Venla Berg 17.6.2019

ERP-projekti epäonnistuu, kun ajatellaan sen olevan it-projekti

Otsikossa on looginen virhe, vai onko? Onhan ERP-projekti it-projekti, eikö olekin?

Kun ERP-projekti ajatellaan tietojärjestelmäprojektina, sen vetovastuu annetaan it-asioista vastaavalle henkilölle yrityksessä. Yrityksen johdon ei tarvitse liata käsiään eikä…

Lue lisää
Jyrki Suomala 21.5.2019

Aivotutkimuksen avulla parhaisiin innovaatiohin

Parin viime vuosikymmenen aikana aivotutkimuksen avulla on saatu valtavasti uutta tietoa ihmisen käyttäytymisestä. Kun aiemmin vain lääkärit pääsivät katsomaan ihmisen kallon sisään, nykyisin aivojen rakennetta ja toimintaa…

Lue lisää
Leena Koponen 17.5.2019

Miten tuotan arvoa asiakkailleni?

Mistä tiedän, että olen hyödyksi asiakkaille ja työkavereille? Mietin säännöllisesti työtehtävieni tärkeyttä ja järjestystä, jotta varmistun, että teen oikeita asioita, joilla…

Lue lisää