Liiketoiminnan kiihdytyslaboratorio on tehokas menetelmä luoda visio yrityksen tulevaisuudesta ja rakentaa polku sinne. Menetelmät ravistelevat uudenlaiseen ajatteluun ja uusien mahdollisuuksien löytämiseen.
Strategia. Strategiatyöskentelyn tavoitteena on tuoda organisaatioon tuloksellisen liiketoiminnan mahdollistavat käytännöt ja osaaminen. Strategian ydintä ovat organisaation missio, arvot ja visio. Muita keskeisiä näkökulmia ovat seuraavat: asiakasymmärrys, liiketoimintaympäristö, trendit, skenaariot, resurssit, osaaminen, prosessit, tarjoama, liiketoimintamalli ja liiketoiminnalliset tavoitteet. Strategiaan kuuluu selkeä roadmap jatkotyöskentelyn tueksi.
Konkreettinen kehityspolku, roadmap. Roadmapiin kuvataan toimenpiteet, joilla strategiaa toteutetaan seuraavien vuosien aikana. Toimenpiteet koskevat esimerkiksi asiakkuuksien, prosessien, tuotteiden ja palveluiden sekä osaamisen ja teknologian kehittämistä.
Myynnin kiihdytyslaboratorion tavoite on kasvattaa myyntiä. Rakennamme kilpailuetua kirkastamalla asiakasarvoa tuottavat hyödyt. Teemme myynti- ja markkinointisuunnitelman, vuosikellon, sekä asiakkuuksien hoitosuunnitelman. Suunnitelma sisältää tavoitteiden, mittareiden ja kanavien määrittelyt sekä prosessien määrittelyn.
Kansainvälistyminen. Strategiatyöskentelyssä nousee monesti esiin tarve tehdä kansainvälistymissuunnitelma. Keskeisiä näkökulmia ovat seuraavat: potentiaalisten markkina-alueiden valinta, potentiaalisten markkina-alueiden tarkempi analysointi, yhteistyömahdollisuuksien selvittäminen nykyisten partnereiden kanssa, uusien mahdollisten partnereiden kartoitus, kilpailija-analyysi kohdemaissa ja erilaiset resursointivaihtoehdot kohdemaissa. Kansainvälistymissuunnitelmaan kuuluu selkeä kansainvälistymis-roadmap jatkotyöskentelyn tueksi.
Muutosjohtaminen. Muutos onnistuu, kun ihmisiä, asioita ja tehtäviä johdetaan tavoitteellisesti. Voimme selvittää organisaatiosi muutoskyvykkyyden ja hyödyntää analyysin tuloksia suunnittelu- ja toimeenpanovaiheessa. Vuorovaikutuksen lisääminen on olennainen osa muutoksen johtamismallissamme. Tavoitteiden konkretisoiminen ja selkeyttäminen sekä hyvin toteutettu työpanosten suunnittelu luovat erinomaisen perustan muutoksen tielle sekä henkilöstön innostamiseen.
Innoman auttaa kehittämään innovaatiotoiminnan johtamista, myynnin johtamista, muutoksen johtamista, tietohallinnon johtamista sekä hyvää esimiestyötä.
Minkälaiseen tarpeeseen haluaisit hyödyntää Liiketoiminnan Kiihdytyslaboratoriota?
VARAA ILMAINEN ETÄTAPAAMINEN ASIANTUNTIJAMME KANSSA JA
KERRO MINKÄLAISTA APUA KAIPAAT
Referenssejä
Redandbluen yrityskulttuuri kehittyi klaanikulttuuriksi
Redandbluen toiminnan tarkoitus on tukea yritysten ja ihmisten kestävää kasvua. Eettisyys, luottamus ja innovointi ovat olleet alusta lähtien vahvasti läsnä yrityksen kulttuurissa. Liiketoiminnan kasvun ja koronan vauhdittaman hybridityömallin myötä yhtiössä haluttiin ymmärtää, millaisia muutoksia toimintamalleissa, johtamisessa ja päätöksenteossa tulisi toteuttaa.
Lue lisääVerkkoasema kehitti esimiestyötä vastaamaan kasvutavoitteita
Innoman toimi asiantuntijana Verkkoaseman tiimien prosessien kehityksessä sekä koko yrityksen strategiatyössä. Prosessiohjaus kehitettiin uudelle tasolle antamalla esimiehille työnohjausta ja valmennusta.
Lue lisääStrategiatyöllä Pure Wasten kasvupohja kuntoon
Pure Waste Textiles Oy:n ja Costo Oy:n eettisten periaatteiden perustuksille ja kehityshalulle oli upea aloittaa strategiatyöskentely sekä prosessi- ja organisaatiouudistuksen rakentaminen.
Lue lisääUusioaines Oy lisäsi tehoa ja läpinäkyvyyttä myynnistä laskutukseen
ERP-projekti paketissa ajallaan ja budjetin raameissa. Projekti oli muutakin kuin IT-järjestelmien uusimista. Ajantasaisella raportoinnilla lisättiin tehokkuutta koko liiketoimintaan.
Lue lisääGranlund Oy uudisti tietojärjestelmät palvelemaan kasvustrategiaansa
ERP-uudistuksen tärkein tarkoitus ja tavoite oli saada konserniin hallinnon järjestelmäkokonaisuus, joka tukee liiketoimintaa strategian toteutuksessa ja mahdollistaa kasvavien tietovirtojen käsittelyn.
Lue lisääBlack Moda Oy: Innomanin kanssa yrityksestä pystyi puhumaan kokonaisuutena
Korkeaan laatuun ja vastuulliseen toimintaan panostava Black Moda Oy on tekstiilialan perheyritys. Kun yrityksen liiketoiminta kasvoi ripeällä vauhdilla, nousi yrityksen järjestelmien saaminen ajan tasalle entistä keskeisemmäksi.
Lue lisääHigh Peak: Uudet toimintatavat ja niitä tukeva ERP-järjestelmä mahdollistivat myynnin nousun
Alansa suurimpiin kuuluva liikelahjoihin, brändi- ja verkkokaupparatkaisuihin erikoistunut High Peak oli tilanteessa, jossa tietojärjestelmät eivät enää vastanneet kasvaneen liiketoiminnan tarpeita eivätkä tukeneet...
Lue lisääRejlers – Uudistamisen pakosta nyt etukenossa kasvuun
Keskeinen tavoite Rejlersin uudistamisessa oli se, että yrityksen liiketoiminnalle oli saatava tilaa kasvaa ilman että hallinto kasvaisi samassa suhteessa.
Lue lisääKynix Oy oppi myymään arvoa ja hyötyä
Kynix Oy:n ja Innomanin yhteistyö lähti siitä, että Kynixissä haluttiin kättä pidempää arjen toimintaan. Yhteistyössä otettiin kantaa siihen, miten jatkossa kehitetään, markkinoidaan ja tehdään jatkosuunnitelmia.
Lue lisääHelgi Vaarman: Innoman kehittää pienen palveluyrityksen liiketoimintaa
Kotisiivoukseen erikoistunut yrittäjä Helgi Vaarman pyysi Innomanin apuun liiketoiminnan kehittämiseen. Hyvä liikeidea ja kokemus toimivat pohjana innovatiivisten uusien palvelujen muokkaamiseen...
Lue lisääPois Tieltä! -Safarit: Innoman auttaa kehittämään arvolupauksesta liiketoimintaa
Elämyspalveluita tuottava Pois Tieltä! -Safarit on erikoistunut offroad-safareihin ja muihin maastoajotapahtumiin, joita järjestetään yrityksien henkilöstölle ja sidosryhmille. Liiketoimintaa haluttiin kehittää eteenpäin, mutta investointivaltaisessa...
Lue lisääNaulankanta kasvuun - Strategia, toimintaprosessit ja ERP uusiksi
Ammattirakentajan luotettava kumppani Naulankanta Oy on kasvanut nopeasti Suomessa, ja on nyt suuntautumassa myös kansainvälisille markkinoille. Yrityksen kehittyvä toiminta on luonut haasteen...
Lue lisääRKM
Vahva yhteispeli ja luottamus Innomanin kanssa on mahdollistanut yrityksemme nopean kehittämisen, kiittää toimitusjohtaja Ismo Penttilä.
Lue lisääKiinnostuitko? Ota yhteyttä.
toimitusjohtaja
+358 500 443 731
venla.berg@innoman.fi
Pekka Berg
hallituksen puheenjohtaja
+358 40 545 5560
pekka.berg@innoman.fi
asiantuntija, esimiesten valmentaja ja työnohjaaja
+358 50 307 3091
sari.lehtoaro@innoman.fi
Muut palvelut
Prosessien kehittäminen - Vanha
Vakioidut ja luotettavat prosessit
Kannattavan kasvun edellytysten luonti
Jatkuva parantaminen
Arvontuotto asiakkaille
Tuottavuuden kehittäminen
Tuottava ERP-projekti
Liiketoiminnalliset tavoitteet ja tavoiteprosessit
Oikein valittu tietojärjestelmä ja toimittaja
Ammattimainen projekti- ja muutosjohtaminen
Kustannus-tuottolaskenta
Innovaatiotoiminta
Strateginen merkitys
Asiakas- ja käyttäjäymmärrys
Resurssianalyysi
Innovaatioprosessit ja –työkalut
Tuotteistaminen ja liiketoimintamallit
Liiketoimintahyötyanalyysi
Muutosjohtaminen
Tavoitteiden kirkastaminen
Muutoskyvyn mittaaminen
Muutosvalmennus
Esimiesten ohjaus
Tiimityön kehittäminen
Työnohjaus ryhmille ja yksilöille
Lue blogikirjoituksia aiheesta
Johda kolmea asiaa
Hyvä johtaminen lähtee siitä, että on näkemys, operatiivinen johtamiskyky ja tehokas projektitoiminta. Nämä keskeiset johdettavat asiat on osattava tasapainottaa aina kuhunkin tilanteeseen optimaalisesti. Tämä takaa menestyksellisen liiketoiminnan.
Eduskuntavaaliehdokas, kohtaa äänestäjä aivoystävällisellä tavalla
Kevään 2023 eduskuntavaalit lähestyvät ja ehdokkaat sekä puolueet miettivät, kuinka saada kansalaiset äänestämään sankoin joukoin. Oletamme, että avain ehdokkaan valintaan on hänen esittämiensä ajatusten ja lupausten sisällöissä. Onko näin?
Virallinen välistävetäjä
Digitalisaation aikakaudella lausahdus ”virallinen välistävetäjä” saattaisi kokea uuden tulemisen – nimittäin ratkaisu- ja järjestelmätoimittajat istuvat yhä tiukemmin lausahduksen ikävään viitekehykseen.
Tee yrityksesi kasvutavoitteista totta
Ensimmäisten kvartaalien jälkeen on hyvä tarkistaa myynti- ja markkinointitavoitteet sekä mittariston että toimenpiteiden toimivuus. Miten myynti hoidetaan yrityksessäsi? Onko markkinointi tukemassa kasvustrategiaa?