Liiketoiminnan kiihdytyslaboratorio

Rakenna kasvusuunnitelma ja voittava liiketoimintamalli

 

VARAA
LIIKETOIMINNAN KIIHDYTYSLABORATORIO

Liiketoiminnan kiihdytyslaboratorio on tehokas menetelmä luoda visio yrityksen tulevaisuudesta ja rakentaa polku sinne. Menetelmät ravistelevat uudenlaiseen ajatteluun ja uusien mahdollisuuksien löytämiseen.

Strategia. Strategiatyöskentelyn tavoitteena on tuoda organisaatioon tuloksellisen liiketoiminnan mahdollistavat käytännöt ja osaaminen. Strategian ydintä ovat organisaation missio, arvot ja visio. Muita keskeisiä näkökulmia ovat seuraavat: asiakasymmärrys, liiketoimintaympäristö, trendit, skenaariot, resurssit, osaaminen, prosessit, tarjoama, liiketoimintamalli ja liiketoiminnalliset tavoitteet. Strategiaan kuuluu selkeä roadmap jatkotyöskentelyn tueksi.

Konkreettinen kehityspolku, roadmap. Roadmapiin kuvataan toimenpiteet, joilla strategiaa toteutetaan seuraavien vuosien aikana. Toimenpiteet koskevat esimerkiksi asiakkuuksien, prosessien, tuotteiden ja palveluiden sekä osaamisen ja teknologian kehittämistä.

Myynnin kiihdytyslaboratorion tavoite on kasvattaa myyntiä. Rakennamme kilpailuetua kirkastamalla asiakasarvoa tuottavat hyödyt. Teemme myynti- ja markkinointisuunnitelman, vuosikellon, sekä asiakkuuksien hoitosuunnitelman. Suunnitelma sisältää tavoitteiden, mittareiden ja kanavien määrittelyt sekä prosessien määrittelyn.

Kansainvälistyminen. Strategiatyöskentelyssä nousee monesti esiin tarve tehdä kansainvälistymissuunnitelma. Keskeisiä näkökulmia ovat seuraavat: potentiaalisten markkina-alueiden valinta, potentiaalisten markkina-alueiden tarkempi analysointi, yhteistyömahdollisuuksien selvittäminen nykyisten partnereiden kanssa, uusien mahdollisten partnereiden kartoitus, kilpailija-analyysi kohdemaissa ja erilaiset resursointivaihtoehdot kohdemaissa. Kansainvälistymissuunnitelmaan kuuluu selkeä kansainvälistymis-roadmap jatkotyöskentelyn tueksi.

Muutosjohtaminen. Muutos onnistuu, kun ihmisiä, asioita ja tehtäviä johdetaan tavoitteellisesti. Voimme selvittää organisaatiosi muutoskyvykkyyden ja hyödyntää analyysin tuloksia suunnittelu- ja toimeenpanovaiheessa. Vuorovaikutuksen lisääminen on olennainen osa muutoksen johtamismallissamme. Tavoitteiden konkretisoiminen ja selkeyttäminen sekä hyvin toteutettu työpanosten suunnittelu luovat erinomaisen perustan muutoksen tielle sekä henkilöstön innostamiseen.

Innoman auttaa kehittämään innovaatiotoiminnan johtamista, myynnin johtamista, muutoksen johtamista, tietohallinnon johtamista sekä hyvää esimiestyötä.

 

Minkälaiseen tarpeeseen haluaisit hyödyntää Liiketoiminnan Kiihdytyslaboratoriota?

VARAA ILMAINEN ETÄTAPAAMINEN ASIANTUNTIJAMME KANSSA JA
KERRO MINKÄLAISTA APUA KAIPAAT

VARAA TÄSTÄ

 

 

Innomanin Liiketoiminnan Kiihdytyslaboratorio -palvelu

Referenssejä

Black Moda Oy: Innomanin kanssa yrityksestä pystyi puhumaan kokonaisuutena

Korkeaan laatuun ja vastuulliseen toimintaan panostava Black Moda Oy on tekstiilialan perheyritys. Kun yrityksen liiketoiminta kasvoi ripeällä vauhdilla, nousi yrityksen järjestelmien saaminen ajan tasalle entistä keskeisemmäksi.

Lue lisää

Kynix Oy oppi myymään arvoa ja hyötyä

Kynix Oy:n ja Innomanin yhteistyö lähti siitä, että Kynixissä haluttiin kättä pidempää arjen toimintaan. Yhteistyössä otettiin kantaa siihen, miten jatkossa kehitetään, markkinoidaan ja tehdään jatkosuunnitelmia.

Lue lisää

Helgi Vaarman: Innoman kehittää pienen palveluyrityksen liiketoimintaa

Kotisiivoukseen erikoistunut yrittäjä Helgi Vaarman pyysi Innomanin apuun liiketoiminnan kehittämiseen. Hyvä liikeidea ja kokemus toimivat pohjana innovatiivisten uusien palvelujen muokkaamiseen...

Lue lisää

Pois Tieltä! -Safarit: Innoman auttaa kehittämään arvolupauksesta liiketoimintaa

Elämyspalveluita tuottava Pois Tieltä! -Safarit on erikoistunut offroad-safareihin ja muihin maastoajotapahtumiin, joita järjestetään yrityksien henkilöstölle ja sidosryhmille. Liiketoimintaa haluttiin kehittää eteenpäin, mutta investointivaltaisessa...

Lue lisää

Naulankanta kasvuun - Strategia, toimintaprosessit ja ERP uusiksi

Ammattirakentajan luotettava kumppani Naulankanta Oy on kasvanut nopeasti Suomessa, ja on nyt suuntautumassa myös kansainvälisille markkinoille. Yrityksen kehittyvä toiminta on luonut haasteen...

Lue lisää

Rejlers – Uudistamisen pakosta nyt etukenossa kasvuun

Keskeinen tavoite Rejlersin uudistamisessa oli se, että yrityksen liiketoiminnalle oli saatava tilaa kasvaa ilman että hallinto kasvaisi samassa suhteessa.

Lue lisää

RKM

Vahva yhteispeli ja luottamus Innomanin kanssa on mahdollistanut yrityksemme nopean kehittämisen, kiittää toimitusjohtaja Ismo Penttilä.

Lue lisää

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Leena Koponen

myynnin ja markkinoinnin kehityspäällikkö
+358 40 505 5096
leena.koponen@innoman.fi

Venla Berg

toimitusjohtaja
+358 500 443 731
venla.berg@innoman.fi

Pekka Berg

johtaja, liiketoiminta ja innovaatiot
+358 40 545 5560
pekka.berg@innoman.fi

Kari Häkkinen

asiantuntija
+358 50 3114407
kari.hakkinen@innoman.fi

Sari Lehtoaro

asiantuntija
+358 50 307 3091
sari.lehtoaro@innoman.fi

Mika Ropponen

hallituksen puheenjohtaja
+358 400 607 850
mika.ropponen@innoman.fi

Muut palvelut

Prosessien kehittäminen

Vakioidut ja luotettavat prosessit
Jatkuva parantaminen
Arvontuotto asiakkaille
Tuottavuuden kehittäminen
Kannattavan kasvun edellytysten luonti

Lue lisää

Tuottava ERP-projekti

Liiketoiminnalliset tavoitteet ja tavoiteprosessit
Oikein valittu tietojärjestelmä ja toimittaja
Ammattimainen projekti- ja muutosjohtaminen
Kustannus-tuottolaskenta

Lue lisää

Innovaatiotoiminta

Strateginen merkitys
Asiakas- ja käyttäjäymmärrys
Resurssianalyysi
Innovaatioprosessit ja –työkalut
Tuotteistaminen ja liiketoimintamallit
Liiketoimintahyötyanalyysi

Lue lisää

Muutosjohtaminen

Tavoitteiden kirkastaminen
Muutoskyvyn mittaaminen
Muutosvalmennus
Esimiesten ohjaus
Tiimityön kehittäminen
Työnohjaus ryhmille ja yksilöille

Lue lisää

Kehityspäällikköpalvelu

Lue lisää

Lue blogikirjoituksia aiheesta

Leena Koponen 12.5.2020

Miten maailmantilanteen muutos näkyy meidän yrityksessä?

Kotoilu ja etätyöt sekä digityöskentely ja digiostaminen ovat uusia tilanteen ohjaamina muodostuneita megatrendejä. Nyt viimeistään on aika miettiä, mitä muutoksia ne tarkoittavat omassa yrityksessä: uusia bisnesmahdollisuuksia, tehokkaampia toimintatapoja, laajempaa markkina-aluetta – kehitystä, jota ilman pandemiaa ei olisi tullut suunniteltua...

Lue lisää
Jyrki Suomala 22.3.2020

Testaa idean, tuotteen tai viestin vaikuttavuus

Tutkimukset ovat osoittaneet, että kohderyhmän mielihaluverkoston aktivoituminen tiettyjen viestien ja mainostan yhteydessä ennakoi sitä, kuinka nämä viestit ja mainokset vaikuttavat oikeilla markkinoilla. Tutkimuksista käytäntöön voi helposti edetä Innomanin testityökalulla.

Lue lisää
Sari Lehtoaro 27.5.2020

Esimiesten tärkein tehtävä on näyttää suuntaa ja pitää huolta ihmisistä

Etätyössä korostuu esimiehen asema ja kyky ohjata organisaation toimintaa. Valmistautuminen, ohjaus, läsnäolo ja jaksaminen ovat avainsanoja esimiestyössä, kun tiimin yksilöt toimivat fyysisen etäisyyden päässä toisistaan. Jotta johtamisessa säilyisi tavoitteellisuus ja positiivinen asenne, myös esimies tarvitsee tukea toimintaansa.

Lue lisää
Pekka Berg 29.3.2020

Liiketoimintamallit ja innovaatiotoiminta

Miten liiketoimintamallit ja niiden innovointi on kehittynyt viimeisen 20v. aikana? Mikä on liiketoimintamalli? Miten innovoin liiketoimintamallia? Liiketoimintamalliin liittyy kolme käsitettä: arvolupaus, arvon tuotto ja arvon luonti.

Lue lisää