Miten tuotan arvoa asiakkailleni?
Mistä tiedän, että olen hyödyksi asiakkaille ja työkavereille? Mietin säännöllisesti työtehtävieni tärkeyttä ja järjestystä, jotta varmistun, että teen oikeita asioita, joilla…
Miksi kukaan ei kysy mitään?
Tuota olen monesti aiemmin ihmetellyt itsekin esiteltyäni tiimilleni uuden idean. Mikä siinä kysymisessä on niin vaikeaa? Kysymykset koetaan helposti haasteena…
Tietojärjestelmät toiminnankehityksen esteenä?
Kilpailukyvyn säilyttäminen vaatii jatkuvaa toiminnan kehittämistä. Strategiasta synnytetyt road mapit ja niistä johdetut toimintasuunnitelmat ohjaavat…
Innovaatioekosysteemi – jargonia vai oikeaa asiaa?
Kyvystä innovoida ja kehittää uutta tarjoamaa tulee jatkossa yritysten ja organisaatioiden menestymisen keskeisin asia. Tarkastelen seuraavassa tätä osaamista kolmesta eri näkökulmasta:
Kiireetöntä tuloksentekoa
Luin joululomalla Helsingin Sanomien toimittajan Piia Elosen kirjoituksen uudenvuoden lupauksesta, jonka saa varastaa. Kirjoittaja lupasi itselleen,
Radikaalin innovaatiotoiminnan mittaaminen
Epävarmuuden ja riskin hallintaan on olemassa systemaattisia mittausmenetelmiä. Radikaalit ideat saattavat vaatia aivan uusien merkityksellisten arvioitavien asioiden tunnistamista.
Yrityskulttuuri muuttuu onnistuneen ERP-projektin myötä
Mitäpä jos lähtisit ajatuksesta, että uuden toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönoton myötä organisaatiossasi syntyy tahto kehittyä?
Tiedolla vai tunteella johtaminen?
Liiketoiminnan ja prosessien suunnittelu on mukavaa. Muutoksen johtaminen on huomattavasti raskaampaa työtä.